327
з історії

164
учня

97
для 11 классу

303
відкореговано


Вашій увазі

510
кейсів
Останнє оновлення:
27.03.2017


Кейс-урок «Капоейра або як битися танцюючи»
Кейс-урок «Капоейра або як битися танцюючи»

Розділ: Спорт

Рівень (клас): 7-9

Тема: Види спорту

Мета: Познайомитися з таким видом спорту, як капоейра; розкрити його таємниці і навчитися танцювати.

Яка інформація мене тут чекає?

  • Коли і як з'явилася капоейра?
  • Чи є філософія капоейри?
  • Чи можна вважати капоейру видом мистецтва, а не лише видом спорту?
  • Які фундаментальні і практичні знання мені знадобляться?
  • Як дізнатися про силу удару капоейриста?
6 розгорток з предметів, явищ та практик:
Вступ

Про який вид спорту можна сказати так: це вид мистецтва, в якому переплелися енергія, сила, спритність, краса, гармонія і все це поєднано у дивовижному танці, за яким можна спостерігати і яким можна захоплюватися?

Капоейра – це для тих, хто полюбляє танцювати, оскільки походить вона від ритуальних південноамериканських танців. Проте це ще і вид бойового мистецтва під національну бразильську музику, який поєднує в собі техніку рукопашного бою і складні акробатичні елементи.

Той, хто опанує капоейру, матиме в житті велику конкурентну перевагу.

Історія

Історія капоейри розпочалася у XVIII ст. у Південній Америці завдяки чорношкірим рабам, яких португальці привозили з інших колоній — Анголи, Мозамбіку, Гвінеї, Конго.

Внаслідок жорстокого поводження бразильських рабовласників частина рабів втекла в сельву, де африканська релігія і культура зустрілася з індіанською. Втікачі заснували свої поселення – кіломбос («вільні міста»), з субкультури яких і почала своє поширення капоейра:

 

Перші кіломбос з'явилися в лісах Пернамбуко в кінці XVI ст. Достовірно відомо про існування як мінімум 10 великих кіломбос зі своєю внутрішньою релігійною традицією, соціально-економічною організацією. Кіломбос користувалися натуральним господарством, мали свою систему самоврядування. У 1630-х рр. декілька кіломбос на північному сході Бразилії об'єдналися в негритянську державу, відому як Палмарес, яка існувало до 1694 р.

Існує дві теорії про походження капоейри:

 

Походження самої назви «капоейра» також неоднозначне, полеміка не припиняється і досі:

 

Розвиток капоейри у той час тісно пов'язаний з легендарним героєм — Зумбі, який став для народу Бразилії символом опору. Існує легенда, що раби під музику і пісні довгий час танцювали завуальовану капоейру, приховуючи від господарів дійсну суть її прийомів.

У 1888 р. на території Бразилії був підписаний «Золотий Закон», який скасував рабство. Не зважаючи на офіційне зрівняння всіх індійців, негрів і метисів в загальнолюдських правах з європейцями, в країні, як і раніше, існувала соціальна дискримінація, яка проявлялася у всіх сферах життя суспільства. Капоейра опинилася під офіційною забороною. Соціальною відповіддю на цей факт став «Опір» — капоейра стала одночасно і танцем, і зброєю серед угрупувань підпільників і вуличних банд. У 1892 р. практика капоейри навіть була заборонена першою конституцією Бразильської Республіки.

Отримавши статус «політичного вигнанця», капоейра поступово перетворюється на ідеальну зброю для волоцюг з великих міст, нелегальних іммігрантів і кримінального світу. Ритмічні акробатичні трюки дозволяли простому люду легко ухилятися від ножа в руках ворога.

З часом розбійники з кланів «гуайаму» і «нагу» в Ріо-де-Жанейро настільки опанували мистецтво блискавичних піруетів і кульбітів, що поліція зайвий раз не пхала носа в їх міжусобні війни:

 

У провінції Байя в 1932 р. Мануель душ Рейш Машаду, легендарний Бімба, відкриває першу в історії школу капоейри, і на хвилі популярності в 1940 р. заняття капоейрою перестають вважатися злочином. Влада пішла на значні поступки капоейрі, оскільки вчасно відчула, що підпільні бої-танці можуть стати однією із складових національної ідеї.

Тому вже у 1953 р. Бімба з учнями влаштовує показовий виступ для президента Бразилії Жетулио Варгаса. Той самий Бімба, або «Три Удари» (саме стільки йому вистачало, щоб перемогти суперника), заснував техніку стилю «Режіонал» і встановив принципове правило безконтактності для всіх бійців. Саме він розробив основні методики викладання капоейри, комплекс ударів і рухів.

Слідом за Бімбо з'являється інший знаковий местре (майстер) — Пастінья (Вісенте Феррейра Пастінья), який поклав початок стилю «Ангола»:

 

Традиційне «жогу» («гра») не обмежується поєдинком капоейристів: велика кількість учасників, як правило, в білому одязі, відповідає за імпровізований музичний супровід. Одні задають тон приспівом — ладаіньєю, інші — плескають у долоні і співають хором португальською мовою.

Упродовж бою музиканти підіграють на схожому на лук берімбау, барабані атабаке, двох бубнах пандейро, дзвіночках агого, музичному гребінчику реко-реко, а також на кашише — корзині, яка відтворює шелест дощу. Звуки музики покликані задати певний темп і ритм, а також створити відповідний настрій у всіх учасників «гри»:

 

На сьогодні день існує безліч шкіл і підвидів капоейри. Традиційними залишаються лише філософія і поєднання любові до свободи з шануванням традицій.

Спорт

Капоейра – це бойове мистецтво, яке відрізняється використанням низьких положень, ударів ногами, підсічок, а в деяких напрямах великою кількістю акробатики:

Сучасна капоейра, на відміну від її ранніх форм, рідко використовується в бойових цілях. Звичайна практика — це безконтактний бій, хоча існують чемпіонати світу з повноконтактної капоейри. Капоейра — форма мистецтва, в якій традиції визначають порядок проведення зустрічей, зовнішній вигляд учасників, музику і атестацію капоейристів.

26 листопада 2014 р. капоейра отримала статус культурної спадщини ЮНЕСКО і його захист.

У капоейрі багато положень, стійок і переміщень вниз головою. Якщо в інших бойових мистецтвах головне — встояти на ногах, а поразка зараховується при падінні на землю, то в капоейрі — чим ближче до землі, тим більше капоейрист захищений.

Таким чином, всі базові елементи капоейри можна поділити на такі групи:

• Удари.

• Уклони і захист.

• Переміщення.

• Акробатика і флорея.

Ударна техніка капоейри багато в чому нагадує техніку інших бойових мистецтв. Різноманітність ударів незначна, тому вигадати щось нове дуже складно. У капоейрі є удари ногами, головою і руками. Наносяться удари в капоейрі повз супротивника або позначаються поверх нього. Але в реальному бою ці удари досить ефективні. Удари наносяться в різні частини тіла, наприклад, високі удари наносяться в голову і верхню частину тіла:

 

 

На противагу ударній техніці в капоейрі існують ухили і відходи від ударів, захисні дії. Сама захисна техніка досить специфічна, оскільки всі переміщення і відходи від ударів здійснюються досить низько і стрімко. При цьому удари не блокуються. Завдання гравців — вчасно відхилитися від удару зміною позиції або відходом в одну із захисних стійок.

Ухили в капоейрі називаються esquivas (ішкивас – «ухили») і розподіляються на технічні та інтуїтивні. Інтуїтивні ухили відбуваються на автоматизмі і без осмислення. Це природна реакція на удар — відхилитися від нього. Технічні ухили вимагають виконання переходу в специфічне положення, що захищає області удару. Технічні ухили дають можливість здійснити дії у відповідь, а також контратакуючі дії.

Досвідчений гравець знає, що, постійно переміщаючись і змінюючи позицію, він залишається недосяжним для атак суперника. Більшість переміщень здійснюється з опорою на руки. З будь-якого положення в капоейрі можна перейти до іншого.

Класичні правила капоейри: Зустрічі капоейристів у більшості випадків відбуваються за наступними правилами: музиканти стають в узголів'ї кола (Roda). Роду утворюють капоейристи або публіка, що стоїть або сидить по колу. Всі співають пісні португальською мовою. Двоє входять у гру біля місця розташування музиканта з гунгою, що називається Пе ду Берімбау (Pe do Berimbau), інколи використовуючи акробатичні елементи. Починається гра — пересування, удари, стрибки чергуються в спробах дістати суперника або змусити його впасти.

Характер гри в роді (швидко або повільно, дружньо або агресивно) залежить від ритму, який грає берімбау, і від пісень:

 

Спортивні правила:

Майданчик для змагань являє собою напівжорстке покриття (татамі) діаметром 7 м. Після команди «почали» («іє») гравці заходять у коло і відразу ж після того, як вони стали на обидві ноги, можуть починати поєдинок. У разі зупинки поєдинку по команді «стоп» («парар») спортсмени завершують бій і стоять напроти один одного в очікуванні наступної команди:

 

Після закінчення змагання спортсменам потрібно повернутися в початкове положення.

 

У яких випадках присуджується перемога:

• за здобуття 3 рази по 3 очки;

• коли суперник двічі був у нокдауні;

• в результаті чистої перемоги (НОКАУТУ) або явної переваги, яка визначається візуально головним суддею або рефері;

• за більшістю голосів бокових суддів (після підрахунку балів бокові судді піднімають прапорець, колір якого відповідає стрічці спортсмена, що виграв, або два прапорці в разі нічиєї).

Якщо обидва спортсмени отримали однакову кількість очок, то переможцем стає той, хто має менше попереджень, менше зауважень або той, хто має меншу вагу.

Як і в більшості спортивних єдиноборств, у капоейрі є заборонені зони і дії:

 

У капоейрі також є своя атестація спортсменів і системи градації, хоча майстри і говорять, що в роді всі гравці рівні. Проте в школах капоейри існують градації, що визначають рівень розвитку кожного учня.

Система градації в капоейрі вперше була ініційована майстром Бімбою (Mestre Bimba) в 1930-х рр. Саме він ввів систематизацію і атестацію, форму, символіку школи, гімн і багато інших нововведень, які потім підхопили інші групи. Символом рівня знань капоейриста в академії местре Бімби стала кольорова шовкова хустинка, яка пов’язувалася на шиї (вважалося, що справжня шовкова хустка оберігає від порізів гострими бритвами, які у той час були популярні в капоейрі).

Згодом інші школи замінили шийні хустки кольоровими мотузками, які почали пов'язувати на пояс, і ця традиція збереглася до цих пір у більшості шкіл:

«Пояс капоейриста до цих пір зберігає вигляд мотузки, якими свого часу зв'язували африканських рабів по дорозі до Бразилії. Так ми шануємо пам'ять про те, як народилася капоейра» — Mestre Dendê.

Перший пояс, як правило, вручається учню на урочистій церемонії батізаду (batizado). Це швидше свято, ніж іспит, на якому нові студенти офіційно приймаються до школи, а ті, що продовжують навчання, демонструють свій розвиток і проходять зміну поясів — церемонію «трока ді кордас» (troca de cordas).

Наприклад, в школі Mundo Capoeira перший рівень навчання позначається білим кольором: учень порівнюється з білим аркушем паперу, на якому йому належить написати історію своєї дороги і розвитку в капоейрі:

 

Аж до ступеня Monitor (помаранчево-синій пояс) капоейрист вважається учнем, який засвоює все нові і нові навики. Наступне звання Graduado означає його готовність не просто розвиватися в капоейрі, але і самому викладати, допомагати новим учням пізнавати мистецтво капоейри.

Подальші атестації підтверджують не лише особисте зростання капоейриста, але і зростання його групи, його власних студентів.

Завершальний пояс в системі — пояс майстра — говорить про визнання капоейриста іншими видатними гравцями, іншими майстрами і власними учнями, свідчить про його роль у розвитку світової капоейри, а не лише своєї школи.

Особливістю церемонії можна вважати і те, що на ній учню дається особливе ім'я португальською мовою — апеліду (apelido), яким він може користуватися в світі капоейри. Традиція цих особливих імен ведеться з тих часів, коли в Бразилії капоейра була заборонена законом, і гравці, щоб не бути впізнаними, називали себе вигаданими іменами. У наш час апеліду не вважаються таємними іменами, але широко застосовуються на міжнародних семінарах, де в основному використовується португальська мова.

Завдання:


Проведіть міні-дослідження: знайдіть інформацію про одне із змагань (чемпіонатів) з капоейри: де і коли проводиться, з якою періодичністю, яка кількість спортсменів, які вікові і вагові категорії допускаються до участі, які ще є особливості саме в цих змаганнях? Підготуйте невеликий звіт або повідомлення за результатами дослідження.

Філософія

Теоретичних трактатів з філософії капоейри не існує. Є внутрішні відчуття і переконання у кожного гравця капоейри, які і складаються в загальну філософію. Вона виявляється і в піснях, що говорять про особливе відношення до дійсності, і в унікальній етиці, прийнятій у середовищі тих, хто практикує капоейру. Це — поважне відношення до свого партнера, прийняття правил ведення роди і багато іншого. Зрозуміти її можна лише спробувавши, відчувши на собі цю «шахову гру» тіла і розуму.

Багато капоейристів вважають, що правила роди поширюються і на всі інші аспекти їхнього життя.

Вважається, що капоейра, яка зародилася в соціальній і світоглядній боротьбі, потребує шанобливого відношення до її витоків і основ. Але при цьому вона народилася в боротьбі за СВОБОДУ! Тому просто зобов'язана еволюціонувати, розвиватися і удосконалюватися. Кожна школа передбачає свої особливості розвитку, при цьому основа і загальний контур залишаються незмінними!

Базова техніка – це перше, з чого починають вивчення капоейри. При цьому удари, переміщення і ухили починають вивчати лише після освоєння базового переміщення ginga (джінга). Джінга — це характерне лише капоейрі переміщення. Воно дозволяє змінювати позицію під час гри і виходити з лінії атаки. З джінги походять всі інші удари. Рух у джінгі нагадує маятник. Рухаючись за трьома точками, капоейрист змінює свою позицію, по черзі ставлячи кожну ногу вперед:

Така джінга схожа на ритуальні танці, які дозволяють вводити танцюючого в стан трансу. При цьому рівень свідомості залежить від концентрації уваги і зупинки розумового опору ритму інструменту. Цього можна досягти лише поборовши страх і невпевненість у собі і пристосувавши тіло під рухи партнера під час потоку гри, що породжується музикою!

Тренуванням також пробуджуються упевненість у собі, розслаблення, зменшується кількість ментальних блоків і відточуються природні рефлекси пристосування до гри суперника. Виходить так, що в конкретний момент «Я» зливається з ритмом-мелодією! І починає належати магічному світу гри капоейри, де подвійність «ти і я» не існує. Де створюється єдність роди, яке вібрує в унісон і трансформується в ритуальному танці капоейри.

Вважається, що пізнавши джінгу, капоейрист стає непередбачуваним у бою.

Тому джінга – основа філософії капоейри, а її схеми схожі на філософські концепції.

Капоейра має і свій символ. Він об'єднує в собі символи африканські, американські, християнські і семітські, оскільки легенди капоейри апелюють до мудрості царя Соломона:

 

Він — частий персонаж пісень капоейристів. Існує думка, що причиною цього слугувала його легендарна любов до цариці Савської, ефіопської правительки.

Особистісне зростання/Системне і комбінаційне мислення

Капоейра носить дуже позитивний психологічний характер. Фактично її можна віднести до одного з методів психогігієни, оскільки вона дозволяє оздоровити не лише тіло, але і «душу».

З яких елементів складається цей позитивний психологічний ефект?

 

Сама капоейра сприяє не лише позитивному психологічному настрою, але і розвитку комбінаційного мислення, подібно до того, як цьому сприяють шахи. Адже кожен рух може викликати декілька варіантів «відповідного ходу». І важливо не лише підібрати найзручнішу відповідь, але і залишити собі простір для маневру в роді, можливість провести ефектну і ефективну комбінацію.

Класичні рухи капоейристів записуються схемами, як і ходи в шахах. Тільки вид запису більш графічний, адже і сам цей спорт – динамічний і рухливий:

 

Працюючи в парах (відпрацювання комбінацій, схем) над підвищенням рівня майстерності, на кожен рух однієї сторони виконується контррух іншої. У простих випадках рухи виконуються симетрично або асиметрично. У більш досвідчених – кожен з партнерів виконує свій техніко-тактичний малюнок.

Циклічні повторення одних і тих же рухів дозволяють краще контролювати їх правильне технічне виконання, допомагають розвитку спеціальної витривалості, спеціальної швидкості і спритності, координації і тактичного мислення.

Після засвоєння схем їх напрацьовують блоками (по 2-5 і більше), з’єднуючи схожі схеми або, навпаки, відпрацьовуючи послідовності з нових або погано засвоєних схем. Часто в капоейрі виконують послідовність схем, що жодного разу не повторюються.

По мірі вдосконалення технічних прийомів, вживаних в схемах, – ускладнюються вимоги до маневрування, темпу, досягнення різної довжини атак і відходів, використання зміни лінії удару і лінії атаки, початкових позицій ударів і їх точності.

Саме систематичне виконання схем капоейри формує комбінаційне мислення у капоейриста і створює в ньому якості, необхідні і в роді, і в житті.

Системне мислення – погляд на ситуацію, коли під час прийняття рішення враховуються всі актуальні чинники, що впливають на неї: минуле і майбутнє, оточення, завдання близькі і далекі. Тому без системного підходу в капоейрі не обійтися!

Через наявність зворотних зв'язків для систем часто характерна кругова причинність або обумовленість, на відміну від лінійної причинності, де можна чітко розмежувати причину і наслідок:

 

Саме такі особливості характерні для схем капоейри, а відповідно і системне, і комбінаційне мислення необхідні капоейристам.

Завдання:


Спробуйте застосувати системний підхід до виконання домашнього завдання: складіть собі план виконання, враховуючи пріоритетність і те, яка інформація з одного предмету або навик допоможуть вам впоратися з іншим завданням іншого предмету.

Музика

У капоейрі існують декілька музичних стилів, що залежать від стилю самої гри. Займаючись капоейрою, людина не лише навчається бойовому мистецтву, але і вчиться відчувати ритм, рухатися під музику, змінюючи темп і стиль гри залежно від зміни мелодії:

 

Тому в школах капоейри проводиться навчання грі на музичних інструментах.

Музиканти-капоейристи створюють гурт – «батерію» (інколи називається «шаранга»).

Основну роль в акомпанементі і веденні роди грає берімбау — інструмент, що нагадує лук з резонатором. Берімбау задає основний ритм і темп гри в роді. Ось, наприклад, соло на берімбау:

Традиційно основою батерії є три берімбау, кожен з яких слугує своїй меті:

Гунга, Беррабой — берімбау з найбільшою кабасою і найнижчим тоном. Задає головний тон і темп гри, грає основний ритм, інколи — невеликі варіації. • Медіу, Сентру — середній берімбау, є доповнюючим до Gunga, зазвичай грає зворотний ритм відносно гунги, інколи — з невеликими варіаціями. • Віола, Віолінья — найвищий тон, зазвичай грає насичені імпровізовані варіації основного ритму:

 

Крім берімбау, «класична» батерія має у своєму складі:

 

На думку багатьох режисерів, капоейра здатна прикрасити музичний кліп, тому часто присутня у відеокліпах виконавців:

Але є відеокліпи, які навпаки популяризують саму капоейру. Так, наприклад, кліпи на пісню «Roots Bloody Roots» і «Attitude» бразильського рок-колективу Sepultura використовують берімбау:

Питання:


У яких фільмах або кліпах вам зустрічалася капоейра або традиційні для неї інструменти?

Фізика
Кажучи про будь-який вид бойового мистецтва, ми найчастіше задаємося питанням, а яка ж сила удару спортсмена? Дійсно, яка сила удару?

Відповісти на це питання допомагає спортивна біомеханіка, наука на межі спорту, фізики і медицини.

Спочатку поговоримо про «теорію удару».

Ударом у механіці називається короткочасна взаємодія тіл, в результаті якої змінюються їх швидкості. Ударна сила залежить, згідно із законом Ньютона, від ефективної маси тіла, що наносить удар, і його прискорення:

 

Якщо розглядати удар у часі, то взаємодія триває дуже короткий час, що становить від десятитисячних (миттєві квазіпружні удари) до десятих долей секунди (непружні удари).

Ударна сила на початку удару швидко зростає до найбільшого значення, а потім падає до нуля (див. графік). Максимальне її значення може бути дуже великим. Проте основною мірою ударної взаємодії є не сила, а ударний імпульс.

Оскільки процес зіткнення триває дуже короткий час, то в нашому випадку його можна розглядати як миттєву зміну швидкостей тіл, що ударяються.

У процесі удару, як і в будь-яких явищах природи, необхідно дотримуватися закону про збереження енергії. Тому закономірно записати наступне рівняння:

 

Співвідношення між кінетичною енергією після удару і енергією втрат складає одну з основних проблем теорії удару.

Послідовність механічних явищ під час удару є такою, що спочатку відбувається деформація тіл, коли кінетична енергія руху переходить у потенційну енергію пружної деформації. Потім потенційна енергія переходить назад у кінетичну.

Залежно від того, яка частина потенційної енергії переходить у кінетичну, а яка йде на нагрів і деформацію, розрізняють три види удару:

• Абсолютно пружний удар – вся механічна енергія зберігається. Це ідеалізована модель зіткнення, проте, в деяких випадках, наприклад, у разі ударів більярдних куль, картина зіткнення близька до абсолютно пружного удару.

• Абсолютно непружний удар – енергія деформації повністю переходить у тепло. Приклад: приземлення в стрибках і зіскоках, удар кульки з пластиліну в стіну і т.п. При абсолютно непружному ударі швидкості взаємодіючих тіл після удару рівні (тіла злипаються).

• Частково непружний удар — частина енергії пружної деформації переходить у кінетичну енергію руху.

При механічному ударі швидкість тіла (наприклад, кулака) після удару тим вища, чим більша швидкість ударного елементу безпосередньо перед ударом. При ударах у спорті така залежність не обов'язкова. Величина ударної маси може використовуватися як критерій ефективності техніки ударів. Оскільки розрахувати ударну масу досить складно, то ефективність ударної взаємодії оцінюють як відношення швидкості снаряда після удару і швидкості ударного елементу до удару. Цей показник різний в ударах різних типів.

У разі прямолінійного руху можна вибрати одну з координатних осей уздовж напряму руху і замінити радіус-вектор і вектори прискорення і швидкості на скаляри. При постійному прискоренні з наведених вище формул виходить, що:

 

Для багатьох ударів початкова швидкість складає 10 м/с, а кінцева коливається в районі 2 м/с. Якщо замах і траєкторія складають 50 см (0,5 м), то прискорення удару складе:

 

Тоді прискорення удару складе 86 м/с².

І сила удару кулаком 0,5 кг:

F = 0,5х86 = 43 Н.

Згідно з експериментальними даними, ефективна маса, що діє, складає до 4,4 кг. При цьому експериментальні виміри показують, що і прискорення при ударі може досягати 68g (ефективне прискорення). Тобто ефективна сила удару складе:

F = 0,5х4,4х68х9,81 = 1467,6 Н.

Ця величина добре співвідноситься з величинами, описаними кривою розвитку сили удару в часі.

Завдання:


Спробуйте оцінити силу удару, якщо довжина траєкторії складає 68 см, маса, що діє, 1,2 кг. Швидкість змінюється від 11м/с до 3м/с. Порівняйте з результатами для ефективної маси 4,4 кг і прискорення 65 g.

Підведення підсумків кейс-уроку:

Назва

Зміст

1

Результати кейс-уроку можна доповнити такими знахідками учнів:

 

2

Які 3 сайти допомогли знайти важливу інформацію?

http://edufuture.biz/

http://so-capoeira.kz/capoeira/

http://www.sportmedicine.ru/punchornot.php

 

3

На допомогу учню і коучу:

http://edufuture.biz/

http://www.psychologos.ru/articles/view/sistemnoe_myshlenie

http://www.domiknadereve.com/capotherapy/

http://capoeira-poltava.blogspot.com/2014/08/treygolniki.html

http://so-capoeira.kz/capoeira/

4

Де знаходити інформацію для кейсу:

http://edufuture.biz/

http://www.psychologos.ru/articles/view/sistemnoe_myshlenie

http://www.domiknadereve.com/capotherapy/

http://capoeira-poltava.blogspot.com/2014/08/treygolniki.html

http://so-capoeira.kz/capoeira/

http://boxing-do.com/kapoeyra.html

http://capoeirasol.ru/wp-content/uploads/2012/04/bimba_heritage_rus.pdf

http://capoeirasol.ru/2011/10/23/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D1%81%D1%85%D0%BE%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%8D%D0%B9%D1%80%D1%8B/

http://pravilaigr.org/PravilaCapoeira-K.html

http://blog.capoeirarussia.com/post/129705603446/capoeirarussia-graduation

http://mygazeta.com/%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82/%D0%B1%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D1%8B%D0%B5-%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%8B.html

http://www.sportmedicine.ru/punchornot.php

5

Локація проведення кейс-уроку:

Кейс-урок проходить у класі. Можливе проведення у спортзалі.

6

Змагання:

Команди хлопчиків і дівчаток.

Рахунок склав:….

Завдання для них:

1. Виконайте творче завдання: подумайте, як знання капоейри, її психологія і філософія можуть стати у пригоді у сучасному світі? Викладіть свої роздуми у вільній формі есе, можете використовувати ілюстрації.

2. З якими новими термінами ви познайомилися при вивченні кейсу? Перемагає команда, що дала більшу кількість правильних відповідей.

7

Домашнє завдання:

Підготуйте презентацію про один з напрямів сучасної капоейри. Зверніть увагу, як сильно цей вид відрізняється від історичних класичних шкіл капоейри?

8

Тривалість:

 

90 хвилин (спарений урок)

 

9

Можливість схеми заняття з учнем-дублером:

 

Можливо.

10

Отримані знання і напрацьовані компетенції:

•          Розуміння взаємозв'язку історичних, соціальних, спортивних і культурних процесів на прикладі капоейри.

•          Знання про капоейру як про сучасний вид спорту.

•          Уміння швидко знаходити, систематизувати і аналізувати отриману інформацію.

•          Уміння критично осмислювати і порівнювати отриману інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки на прикладі історії становлення капоейри, її філософії і психології.

 

11

Теги:

Капоейра, кіломбос, местре, жогу, ладаінья, берімбау, агого, пандейро, реко-реко, флорея, гунга, роду, батізаду, апеліду, джінга, системне мислення, батерія, сила удару.

12

Автори:

Грабовська Лариса Леонідівна

13

Брали участь в апгрейді кейсу:

Паутінка Світлана Анатоліївна

The End

«Знання завжди повинні бути свіжими!»

Цікаві факти

Протягом життя у людини виділяється така кількість слини, що нею можна заповнити два басейни середнього розміру.

Знайшли помилку? Виділіть текст та натисніть Ctrl + Enter, ми будемо Вам дуже вдячні!

Знайшли помилку? Виділіть текст та натисніть Ctrl + Enter, ми будемо Вам дуже вдячні!